In de wereld van bedrijven en merken is naamsbekendheid van onschatbare waarde. Het vergroten van de bekendheid van je merk in de lokale regio is een uitdaging, maar met de juiste strategieën kunnen ook kleine ondernemingen opvallen. Een effectieve en betaalbare manier om dit te bereiken, is door het gebruik van giveaways, zoals voetbal sleutelhangers. Hier zijn enkele tips om meer naamsbekendheid te krijgen in de regio met behulp van deze slimme marketinginstrumenten:
Wie is je doelgroep?
Een giveaway werkt alleen wanneer deze matched met de interesses van je doelgroep. Wie zijn je potentiële klanten en waar zijn ze gevestigd in de regio? Door inzicht te krijgen in de demografische kenmerken en interesses van je doelgroep, kun je giveaways kiezen die aansluiten bij hun behoeften en voorkeuren, zoals voetbal sleutelhangers voor sportliefhebbers.
Wat maakt een goede giveaway?
We hebben al benoemd dat een giveaway pas werkt wanneer je doelgroep het een leuk hebbeding vindt. En dat brengt ons bij het volgende: aan welke voorwaarden moet een goede giveaway nog meer voldoen? Een giveaway die tot meer (positieve) associaties met je bedrijf leidt voldoet aan de volgende criteria:
- Het is klein zodat mensen het makkelijk mee kunnen nemen
- Je bedrijfsnaam is prominent aanwezig op de giveaway
- Goedkoop. Met een giveaway zet je in op meer naamsbekendheid. Dat betekent dat je er veel uit moet delen dus de prijs per stuk moet niet te hoog zijn.
Daarnaast moet een giveaway natuurlijk aansluiten bij je business en representatief zijn voor je bedrijf. Beknibbel niet teveel op kwaliteit. Met een giveaway die daarna meteen de prullenbak ingaat, sla je de plank mis.
Dikke tip: check voor kortingen op grote bestellingen
Een giveaway zoals een sleutelhanger, koelkastmagneet of zonnebril, koop je eigenlijk altijd in grote oplagen. Check daarom bij de leverancier die je op het oog hebt of het mogelijk is om een staffelkorting te krijgen. Dat betekent dat je korting toeneemt naar mate je meer bestelt, en dat betekent een lagere stuksprijs. Dit kan tot tientallen procenten schelen op de prijs per artikel!